dimecres, 15 de setembre del 2010

Finca Garbet.

Una altra vegada ells.
De nou Peralada Comercial em obsequia a mi i a altres dels seus clients amb una activitat única.Ja ho estan fent fa temps amb cates, cursets, sopars, etc. Realment la "divisió Peralada" no para. 
Dins de la meva visió de aficionat al vi i no com a tècnic, la meva tendència és buscar petits cellers, vins únics, que m'agradin és clar, artesans i si són curosos amb en entorn millor encara.Però he de rendirme a la feina que fan a Peralada. 
No per ser el celler empordanesa amb més expansió comercial i volum, deixen de tenir vins únics i especials.
Igual que la sèrie ExEx, Finca Garbet és un exemple d'aquest tipus de vi únic. A la carta de l'Est serà present Finca Garbet per fer gaudir a la gent amb el seu aroma, que em recorda a la flor de farigola.
L'activitat va començar en una pujada fins a la punteta més alta de la finca en 4x4, (amb algunes pendents que posaven una mica nerviós).


El millor moment: observar les vistes en un dia perfecte, amb tramuntana en plena cara.

Cara nord.
Cara sud.

Delfí Sanahuja (l'enòleg del celler) ens va explicar les típicitats de la finca, i el que no va saber s'ho va inventar (com fan els enòlegs segons, les seves paraules). Les seves varietats plantades i les característiques de la terra i el clima.
 .."todo esto bien explicado"..

Ens van passejar per la finca castigada aquest any per una pluja + tramuntana, que segons van dir va deixar sense gran part de producció la collita d'aquest any. De les poques 3.500 ampolles que treuen altres anys, passaran a tot just 1000!

Impressiona veure de quins ceps surt el vi: molt vent, amb molt poca aigua ..

 
Després d'un magnífic pernil ibèric i unes quantes copes de cava, ens van organitzar uns jocs que no comentaré per mantenir la meva honor intacte.

I posteriorment vam anar a dinar al Castell de Peralada.

 Fantàstic.