dilluns, 11 de juliol del 2011

Els Bassots

Per raro jo.

Em torna boig aquest vi de personalitat arrasadora, com el seu pare Joan Ramon.

Vi amb antiga patina daurada, turbi, que cal obrir sense presses per deixar-li que parli de minerals i fòsfor, de fruits secs i palla, però no de fruita .. ni falta que li fa.
Sec i salí en la meva boca, ric, "sidrós", mica amarg al final.
M'ho bec amb sahimi i em torno més boig encara. M'ho bec després d'un negre i em quedo tan ample.
Miro les cares d'altres que ho beuen i somric.


Són ceps de 10 anys de chenin blanc ubicades en sòl argilós calcari. Elaborat sense filtrar en absolut, ni aclarir, fermentant amb llevats naturals de la vinya, pràcticament sense sofre. Criança de 4 mesos en bóta de roure francès.

Més dades dels pares:
Somos Joan Ramón Escoda y Mª Carmen Sanahuja, agricultores, viticultores y elaboradores de vino. Empezamos en el mundo de la agricultura en el año 1997, siguiendo el método ecológico. A partir de 2003 decidimos aplicar a nuestros campos el método biodinámico. Actualmente somos miembros del grupo de trabajo biodinámico del mediterraneo y también de PVN (Productores de Vinos Naturales).