dissabte, 3 de setembre del 2011

Mar i montanya

Des de fa molt temps m'interessa la "cuina xinesa" poc coneguda i, a mesura que vaig llegint llibres i receptes -i després de la meva visita a Shanghai- vaig trobar arguments més que interessants per inspirar alguns plats de l'Est.

El mar i muntanya tan català té moltíssims exemples en certes cuines de la Xina, d'aquesta idea es va començar a gestar el meu plat favorit del moment: "Cueta de porc dessossada amb musclets de roca, tirabecs i cireres".


 
Volia substituir la nostra Cansalada de Porc a l'estil Dong Po, plat per a estacions més fresques per un altre plat amb porc (ja se sap la nostra debilitat personal per aquesta bèstia ..) però que s'acomodés a la primavera-estiu .. Vaig llegir una recepta xinesa de navalles amb tripa! i em vaig decidir a llançar-me a per la meva recepta.



"Es lliguin els cinturons o tirants: preparin una picada amb all, gingebre, vinagre, pasta de bitxo coreana o xinesa. 


Agafin unes quantes cuetes de porc, (les hi demanen al carnisser, si us plau, no les agafin directament del porc viu .. ) i es cuinin de manera tradicional, simplemet ceba, api, pastanaga, clau, llorer.. fins que estiguin ben tendres..
En calent, -les cuetes, no vostés- treguin els ossets, tots, tots, i es xarrupin els dits gelatinosos en acabar.. ..glop de cervesseta freda.

El brou que resulti s'ha de reduir sense pietat fins a la quarta part, s'afegeix una cullerada de mel i es refreda el conjunt. Ha de quedar una gelatina dura dura com l'antic règim.



Salteu en un wok a foc super termonuclear i sense pausa, uns quants musclos de roca petitonets.



Tot seguit posin uns tirabecs crus i un grapat de cireres picotes dessossades (vaaale, poden picar alguna..) afegir una cueta cuita, una cullerada de la picada endimoniada i una cullerada de la gelatina feta amb el brou.



Saltar a tota velocitat, fins que tot lligui en un conjunt llaminer i deforme. Es poden daurar unas rodanxes de cueta de porc a la planxa per fer-lo més elegant..


 Servir i intentar que arribi a la taula."


Gula.