dimecres, 14 de setembre del 2011

Sorpreses grates.

Lluis i Claudio, Claudio i Lluis ens sorprenen amb les seves sorpreses vinícoles.

Hem estat una sessió a L'Est de tast de vins amb Goyo García Viadero; el que jo dic "tast humá", on després del vi coneixes a la persona que ho fa i et dóna el seu punt de vista. Ha estat molt productiva.
Dos vins naturals: "Valdeolmos" i "Viñas de Anguix", dues Riberes "dels d'abans": elaborats discretament com abans, sense filtrar, sense tractaments, sense fustones ni xarops ni quàdriceps de Stallone.. (que em perdonin els amants dels Riberas, que sí, que a mi també m'agraden ..) però això és diferent: vins no-americans, vins que segons Goyo "quan ho proven els avis diuen que això sí que és el vi de la terra".




La nostra debilitat per Valdeolmos, més polit, més elegant, més .. pudorós?

Aquí el Valdeolmos amb el seu papá al fons.

Però la sorpresa ha arribat al tastar el seu "Cobo Viadero", sense etiquetar encara, tret de la bóta només perquè alguns vagin fent boca.
Joia amb poqueta fusta, vi que podria haver fet Ghandi; trencador al mateix temps que no-agressiu, amb notes a taronges, a curris, roses i gingebre, (que em peguin els sommeliers, però és al que m'ha sabut ..)
 
Vi fet a la Vall de Liebana! (Ho sento no posso cap foto perque l'ampolla no te etiqueta, peró ha sigut un dels triunfadors de la sessió).
 ...

I va ia sobre treuen un Ribeiro (sí, un Ribeiro, ben fet, ric, net i res capgròs) que entrrará a la nostra carta directament per autopista: "Sameirás", "vengan y pruébenlo".

Amb el seu cosí un negre "Vinya do Avo", terrible en la seva joventut, finor i frescor; atántic, gallec..




.. i un riesling del Palatinat del que possiblement ja escriuré més endavant, i. ..
 

.. i un pinot noir alemany que m'ha despatarrat per la seva elegància, i perquè no tenia en molt bona estima als negres que he provat en els meus viatges a Alemanya .. el que val saber triar! ..
Friedrich Becker Spätburgunder, olé.



O sigui que proximament novetats a la carta de vins.