dilluns, 26 de setembre del 2011

Consomé clar de nékoras

El meu gust de marisc favorit és el de les nècores .. ja se que no tenen molta "chicha", que estàs obligat a fer servir els dits per menjar, però el seu sabor m'encanta.
"Cranc esqueixat, consomé clar de nècores i verdures de temporada a l'aroma de canyella"
Clarificat per "..." amb daus de carbassa fregida, encenalls d'api cru i una salsa escumosa de canyella.
M'agrada la combinació.






A part de la combinació de sabors, en aquesta recepta "la molla" està en el brou clarificat de nècores.
Per aclarir un brou sempre s'han fet servir clares d'ou, fins i tot per aclarir el vi..



 ..en el cas dels brous, les clares "atrapen" les impureses i després colem el brou, que sol quedar transparent.
També s'han fet proves més complexes amb "filtrats".
 

Una altra tècnica és la sinéresis (¿!).
La explicaré una mica més o menys com jo l'entenc: consisteix en gelatinar un brou o suc amb gelatina animal (pròpia del brou o afegida) o gelatina d'algues (la que jo faig servir), i congelar aquest brou gelatinat.

Al descongelar posteriorment aquest brou, l'aigua que s'ha cristal.litzat va filtrant gota a gota, en canvi les impureses, greixos i altres partícules queden adherides a la gelatina que queda sólida per estar dintre de la nevera. 

D'aquesta manera podem separar un líquid límpid de la resta de micro-sòlids. 

Lent i costós però amb resultats òptims.