diumenge, 20 de febrer del 2011

Joguines

No només els ganivets són importants per a un cuiner. Hi ha multitud de petites eines de mà que fem servir, algunes més senzilles, i altres més cares o més difícils de trobar.

En aquest tipus d'estris és on les manies dels cuiners es deixen veure. "prefereixo aquest ganivet perquè no es desafilat sovint" .. "m'agrada aquesta espàtula perquè és més gran, o perquè es neteja millor" .. .. "jo només ús pinces" .. .. "jo només ús culleres per a salsejar" .. .. "jo només ús biberons per salsejar" .. "jo poso la sal a " .. .. "jo la poso amb aquest saler que tinc des que vaig començar "..... Manies.


La meva última mania és aquest pelador.
 

Talla de valent, i com el seu nom diu és un pelador i només treu LA PELL. Quan el faig servir amb cítrics no toca la part blanca i no he de repassar, estalvia.
És un ratllador japonès amb bon disseny i bona afilación que em va regalar el meu amic i gourmet Randy B., que el bon costum de portar-me aquest tipus de regals, o ingredients que troba en els seus viatges. Sap el tipus de souvenir que m'agrada, (thanx R).


Tawashi japonés
Es un raspall de fibras naturals que va molt bé per rentar verdures, ventres de peixos, neteja en general....Al Japó hi han botigues no més de tawashis.

Olla vapor barata Tailandesa
 Aquesta  vaporera de 36cm i 3 pisos costa uns 25€! Mireu cuan costa una doméstica convencional de 25cm,  uns 50€. Unicament es que es de alumini i els aliments s'han de protegir.

Balança prehistórica del meu pare


El meu pare es joier artesá jubilat i jo tinc la seva balança per pesar plata or... per mí es una auténtica reliquia, amb gran valor personal. La faig servir sobretot per el agar, o el kuzu, quen en algunes receptes son 0.7 grams, 0.5 grams.... segur que les digitals son més práctiques, pero no tan auténtiques!