dissabte, 8 de gener del 2011

Dilema

Voliem fer un mural, en una gran paret que tenim al local de l'Est. La inspiració li va arribar a Miryam en veure una fulla d'una planta crassa, el nom no recordo ara mateix.

La gama de colors va d'un fil rosa intens fins a un verd. Això mateix ho voliem reflectir en una paret, però com? després de buscar, preguntar llegir ... ens decantem per demanar l'ajut a un amic que flirteja amb les aquareles i els seus suggerents transparències.

http://www.facebook.com/home.php#!/profile.php?id=100001559633238&sk=info
Sense voler aprofitar del seu estil alegre i naïf, li vaig demanar que féssim una prova del mural, així que vam anar a documentar-nos a l'enciclopèdia vivent de la química aplicada a l'art, el bricolatge i les petites bogeries: Can Farreny.




Làtex, pigments naturals ... Divertit!


Malauradament el bonic resultat no encaixava en el criteri de decoració del restaurant, pot ser que massa... bohemi? Però va ser divertit, molt divertit. 

Gràcies Isangi.

Després Angel, (dissenyador industrial i "de tot-man") va suggerir donar-li textura del mural amb sorra de platja. Ja em veieu agafant sorra de la platja de Pals ... - "No, més gruixuda ..", de Tossa de mar ... divertit, embrutidor ... haha... interessant, però tampoc va funcionar.



Finalment ens vam decidir per "remolinar" la paret amb ciment pigmentat d'un sol color. Parlant amb diversos paletes, vaig trobar la fórmula que em va agradar, en una rehabilitació a prop de Cruïlles: griffi, arrebossat i pigment "Cassel 27".
Em vaig dirigir a Can Farreny de La Bisbal a pel pigment i ho vam provar a l'Est, em va agradar el rosa-albergínia, em va agradar la textura sòbria, orgànica, pètria del ciment aplicat amb llana de manera deigual.
Però trobava a faltar el degradat original, i em vaig arriscar a anar variant la fórmula... (tot un món el de les fórmules personals en obra, una mena de les salses a la cuina clàssica).. afegint els colors de la idea primera.
El resultat .... viu, orgànic, vellutat, boirós .. m'agrada

El resultat és una paret màgica, viva, amb textura, càlida encara que de colorsapagats, molt orgànica, que amb les meves poques aptituds de fotògraf no pucreflectir, hauran vostès de venir a veure-la en persona ... i de pas sopar .... haha.